Verhalen

Verhalen zijn de oervorm van communicatie. Organisaties zijn steeds meer bewust van het belang van goede verhalen. Een strategie of merk gaat pas leven als het ook daadwerkelijk verteld wordt op een boeiende manier. In 2010 won Marjolein met KPN de European Excellence Award voor haar aanpak van Change Communicatie en Storytelling. Omdat veranderverhalen echt werken. Graag vertelt ze u dit verhaal.

Werken aan het veranderverhaal

Waarom we werken met Storytelling? Sinds de verkiezingscampagne van Obama en Steve Jobs weten we dat verhalen werken. Verhalen verwoorden, vertellen en verankeren dat wat echt belangrijk is voor organisaties en merken. Ook is duidelijk dat veel managers verhalen niet krachtig genoeg vertellen. Belangrijke boodschappen en wat daarbij verwacht wordt van medewerkers of organisatieonderdelen komen zo niet in de hoofden, harten en handen van medewerkers of collega’s. En dat kan anders met CommPassie.

Workshop Storytelling

Het is allang niet meer genoeg om voor een groep te gaan staan en een PowerPoint toe te lichten. Wanneer hoorde u voor het laatst een verhaal dat u echt motiveerde of inspireerde… van een directielid of manager? Daarom hebben we een workshop ontwikkeld om in organisaties de kracht van Storytelling te ontdekken, te trainen en in te zetten. Iedereen kan verhalen vertellen, we moeten alleen weer even ontdekken en leren wat een echt goed verhaal is en hoe het verteld wordt. Graag helpen wij u daarbij!